Oponki serowe w aromacie wanilii

Oponki serowe w aromacie wanilii


Czas przygotowania: 30 min.
Składniki na ok. 25 porcji
Koszt przygotowania: 11,00 zł

SKŁADNIKI:
2 szklanki mąki pszennej typu 450
1 szklanka cukru kryształ
250 g białego sera (twarogu)
2 jajka
1 laska wanilii
2 łyżeczki proszku do pieczenia
cukier puder do dekoracji
dodatkowo: ok. 1 litr oleju do smażenia

PRZYGOTOWANIE:
Do miski przesiewamy mąkę z proszkiem do pieczenia. Dodajemy cukier i rozdrobniony twaróg. Następnie wbijamy jajka. Na końcu dodajemy ziarenka z laski wanilii. Wszystkie składniki wyrabiamy dłonią na jednolite i gęste ciasto.
W między czasie wstawiamy olej, aby się porządnie rozgrzał.
Ciasto rozwałkowujemy na grubość 1 cm (ciasto możemy podzielić na dwie porcje). W razie potrzeby posypujemy ciasto mąką. Wykrawamy z ciasta kółka za pomocą np. szklanki. Następnie w kółkach wykrawamy dziurki mniejszym kieliszkiem.
Oponki zanurzamy w rozgrzanym oleju i smażymy z obu stron. Wyciągamy oponki, gdy się tylko zezłocą (ok. 1,5 min.). Układamy na papierowym ręczniku.
Usmażone oponki serowe dekorujemy cukrem pudrem. Smacznego.

8 komentarzy:

  1. Mmmm zbliża się tłusty czwartek, super sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. oj, coś czuję, że jutro będzie pączkowe szaleństwo ;)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie wyglądają. Mimo, że Tłusty Czwartek minął, nie miałabym nic przeciwko takiemu śniadanku, z dodatkiem kawki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Heh taka oponka zawsze spoko, do kawy czy na przekąskę :)

    OdpowiedzUsuń